medium brown bag

tjena. glad vappen!(valborg?) jag kom hem från skolan för en timme sen och ligger nu på min säng och kämpar för att hålla uppe ögonlocken. jag fick inte sömn före vid två på natten typ så gissa om jag ser ut som ett spöke idag haha. men ska försöka piggna till lite till kvällen, för det är ju vappen idag wohoo! drog lite ut med longboarden igår när vädret var så fint, har sån lust att longboarda nu också men jag orkar inte stiga upp hehe. anyway, ha en bra vappen hörni & vi hörs! puss!


fashion against aids

inne på h&m idag prövade jag världens snyggaste indianmönstrade fashion against aids-bikinin och AAH vad sur jag blev när de inte fanns i min storlek mer!! klickade genast in mej på deras website när jag kom hem och funderar på om jag ska klicka hem dem eller vänta tills jag hittar min storlek i nån butik... villl ha!

essie mint candy apple

dagens fynd: ett mint-aktigt essienagellack. härligt vårfräsch pastellfärg som piggar upp och ser snyggt ut på solbränd hud! föll genast för färgen så den lilla flaskan fick följa med mej hem. mint candy apple heter färgen. riktigt bra!




20:11

söndagsmiddagar är något av det bästa, eller hur? hur gott som helst. otroligt hurdan blogglust jag har idag också haha.











sunday

åååh vilken bra söndag det har varit idag. jag har varit helt bubblande glad hela dagen haha, vet inte varför. det måste bero på vädret. sov länge på morgonen, låg ute i solen (i bikini!!) en stund på dagen, åkte med mamma till stan för lite sushi och shopping, kom hem, åkte till matbutiken med pappa, kom hem och lagade god söndagsmiddag och nu sitter jag i soffan med laptopen i famnen och läser bloggar och bloggar hehe. väldigt skön dag. imoron är det ju vappen och det ska firas med massa vänner & i övermorgon fösta maj-brunch på NJK. låter bra!!


köpte bara lite smått&gott idag, bland annat några tidningar!

surimi maki

jag är i stan och just ätit sushi med mamma, och nu går vi omkring i butiker och fönstershoppar haha. ljuvligt sommarväder idag igen så snart ska jag hem och sola i trädgården. ha en bra söndag!


english breakfast

skönt det här med veckoslut! var så trött igår att jag somnade redan vid tolv-tiden, så jag vaknade pigg och glad kl 9 idag haha. steg upp och bakade scones, stekte ägg & bacon och lagade en riktigt engelsk frukost, gissa om resten av familjen tyckte det var en trevlig surprise... efter frukosten gick jag ut med doggen i det fina vädret och träffade emmi på vägen! eftermiddagen har mest gått åt till att sola och äta lunch. imorgon blir det troligen en tur till landet. älskar veckoslut!




FRIDAY

tjena! kom just hem från kyrkslätt, vi vänelever från vår skola var där och hälsade på väneleverna i kyrkslätt skola. det är väl lite av en tradition typ. iaf, det va jätteroligt att få lära känna lite nya männsikor! och det är ju FREDAG idag vilket är awsm. den har veckan har liksom flugit förbi... veckoslutets planer är ännu lite osäkra, och sen är det ju vappen på måndag var planerna också är osäkra haha... men det fixar sej. nu vill jag bara njuta av veckoslutet och det ska ni med! KRAM








feels like summer

en riktigt bra onsdag har det varit idag! filmade (bildkonst-slutarbete) nästan hela skoldagen, satt ute i trädgården i solen och åt ett god sallad & drack ett stort glas iskall coca cola till mellanmål när jag kom hem och drog sedan iväg till ledarutbildningen vid fyra-tiden. vädret har varit helt fantastiskt; solen skiner fortfarande från en blå himmel och det är nästan sommarvarmt ute! efter middagen gick jag en sväng med hunden och råkade också träffa malin som kom körandes på sin skoter! nu ska jag kolla lite på Lyckan i L.A, ha en bra kväll hörni. puss








workout

nu är jag påväg till dansen, ska bli så skönt att träna! kommer hem vid åtta så vi kanske hörs då. puss!
hehe, mycket pinkt blev det idag...


circle of life

13 grader ute?! nu är det vååår! ljuvligt. igår var det 20 grader i solen så jag spenderade dagen på emmis terrass där vi låg på solstolar och talade och fnittrade och åt chocolate cheesecake. ord kan inte beskriva hur jag har längtat efter att kunna göra sånt igen haha... på kvällen drog jag ännu ut och longboardade en stund UTAN JACKA och solen värmde fortfarande fast klockan var åtta. AWESOME. slutade kl 13 idag, urskönt, sen dess har jag hunnit äta mellanmål och göra ingenting och nu ska jag ut med hunden. & btw så fyller bloggen min en vecka idag hehe. det ska firas. PUSS






några bilder från vår promenad igår!

RAINY FRIDAY

usch sånt väder ute. regnigt & grått. ikväll ska jag nog bara ladda upp med mycket godsaker och krypa ner under täcket med någon film. såna här väder gör mej sjukt osocial haha... ha en bra fredagskväll alla ni! KRAM Photobucket
mitt hår reagerar lätt på fukt haha så därav dom konstiga lockarna jag har i håret...

yellow plastic bag

Just nu sitter jag på ett cafe i stockmann och väntar på elsa. här är proppfullt med människor och typ varannan har minst en gul hullut päivät-påse i handen haha... men det vill jag också ha! jag kollade runt en stund men jag väntar tills lördag då jag har hela dagen på mej hehe. puss!


jordgubbar








efter skolan tyckte jag så synd om mej själv eftersom jag skadade min tå i gymnastiken (hehe) så jag gick via butiken och köpte jordgubbar. sen doppade jag dem i smält choklad för att göra der lite mer ohälsosamt, ni som känner mej vet att det är mycket ovanligt att jag köper JORDGUBBAR istället för godis... nåja men gott var det!! om en timme ungefär så måste jag iväg till stan på sånglektion så nu gäller det att fixa lite middag. ha det bra!

16:49 on a wednesday afternoon

tjena! hur är det med er? jag sitter här i min säng och försöker samla krafter till att öppna franskaboken... prov imorgon. snork. har just ätit ett gott mellanmål, varit ute med hunden och läst tidningen! hehe jag är stolt. jag kom på att jag borde börja veta lite vad som händer runt mej i världen så japp, jag läste tidningen. men nu måste jag början med franskan. au revoir!


babysitting


... slutade skolan kl 15, stack direkt efteråt och barnvakta, kom hem och åt och så kom kusinerna hit och huset har varit ett enda kaos sen dess. min dag i ett nötskal! så nu är jag ganska jäkla trött haha. trött men GLAAAAD, fick nämnligen veta idag att jag fick sommarjobb!! har sökt typ hela våren så nu är jag megaglad. hoppas det går bra! nu ska jag hoppa i duschen och sen läsa lite bloggar & sånt. sov gott!

jag har fortfarande en massa bilder från new york som jag inte har visat er så här kommer ett par. längtar tillbaka!!











it's his birthday!

idag fyller min näst yngsta lillebror 12 år! 12?! ser honom fortfarande som en  liten treåring haha. grattis jona!

usch så mycket snö i bakgrunden...

welcome to my world

efter en kort och skön skoldag är jag nu hemma och mellanlandar före jag drar iväg till dansen. hittills har jag ätit, varit ute med hunden & jona (min lillebror som också är födelsedagsbarn idag!) och åkt lite med hans longboard. jag lär mej sakta men säkert men ännu så rullar jag bara på rak väg, skulle aldrig i livet våga kasta mej nerför en backe haha... ännu iaf.

jag är alltså Fanny, en tjej på 15 år (nästan 16 hehe) som bor i Finland! jag har haft några bloggar tidigare, min förra höll i ett och ett halvt år men sen tröttnade jag. nu blir det förändring! i den här bloggen tänker jag skriva om allt möjligt kul som händer i mitt liv så häng på! puss


Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0