too weird to imagine

nu sitter här en trött flicka, funderar på att göra nåt åt saken och gå i säng snart också haha... kul dag med min mormor i stan hade jag! hittade inget men vi fyllde våra magar med god mat på fazers istället. jag älskar att det har blivit som vårt eget ställe haha... jag har nog den bästa mormorn. resten av kvällen har jag varit för slö för att orka göra något alls så jag har bara degat framför satc. imorgon sista skoldagen i grundskolan!! jag har verkligen mixed feelings gällande det, såklart är det awesome med sommarlov och sen ny skola men oj vad jag kommer sakna vännerna och allt. usch. nåja, vi hörs! godnatt på er, puss

dagens "lunch"


things have a way of working out when you least expect it

hejhej på er! skoldagen idag gick ganska fort, vi slutade kl 1 och då drog emmi och jag till sello för lunch och lite shopping. nu är jag hemma och ska hoppa på cykeln till jobbmötet! eller så ber jag mamma köra mej haha för det ser ut att börja regna nu...


these summer days

idag firade vi janina med tjejerna med picknick i en park hela dagen! vädret var helt ljuvligt, vi åt och hade megakul och spelade lite fotboll också men det var så hett att man typ dog haha. imorgon har vi fyssaprov PÅ OMTAGNING hela klassen, tack vare vissa människor... fan så onödigt alltså. nåja, efter skolan drar jag till sello en stund med emmi och sen ska jag träffa min "chef" för jobbet jag ska ha i början av sommarlovet. godnatt!


















tack emmi för bilderna!

THIS WONDERFUL GIRL

GRATTIIS kära hallonsmurffis som fyller sweet 16 idag!! vädret är helt klart på din sida haha och hoppas din födis blir awesome. det ska firas med picknick i solen och sånt kul! love you snufsi!puss






ain't no sunshine when she's gone

just nu sitter jag med elsa på picnic och käkar lunch! vi har CYKLAT (!!) till hagalund för att köpa lite grejor till kokboken som ska bli färdig idag...

elsa & jag under cover


food and me is the perfect combination

vilken dag! igen ligger graderna på 25 och det är perfekt sommarväder! det är alltså slutarbete dag 2 idag och elsa och jag har lagat english breakfast! så jäkla gott blev det med bacon&ägg, scones och allt möjligt. imorgon ska vi åka in till stan och köpte lite grejor som vi behöver och sen fixa ihop kokboken och sen är det klart! nu drar jag iväg och barnvakta, kommer hem nångång på kvällen. kram!








dagens saldo! vi hade massa leftovers kvar från igår så jag lagade en panini som mellanmål, ååhh vad gott det blev.

BRUNCHTIME

det här med ledigt passar mej perfekt! jag hade glömt hur ljuvlig känslan är att inte behöva gå till skolan en måndag morgon haha. vädret har varit helt amazing idag, sol och 25 grader! nu är det sommar!! elsa och jag gick till matbutiken på morgonen och köpte alla våra brunchingredienser och sen jobbade vi på ända till klockan 4. vi gjorde amerikanskt & franskt morgonmål, och båda blev superlyckade! men det är mycket hårt jobb bakom också haha. senare drog jag till dansen där vi stressade över uppvisningen detta veckoslut haha. nu tänker jag hoppa i duschen och sen som avslutning på denna fina dag kolla på despis! PUSS











allt det här lagade vi helt själva från början till slut! okej, utom frukterna och osten då haha.

sleepyhead

jaha, det här med att gå i säng gick ju bra... här sitter jag fortfarande! som tur blir det inte så jobbig dag imorgon, vi ska mest laga mat och äta haha. nej men nu ska jag PÅ RIKTIGT försöka släpa mej till sängen, sov gott hörni!





feeling so fly

åååh vilken ljuvlig känsla att INTE ha ont i huvudet längre! under hela kvällen har det kännts som om en björn försöker klösa ut sig ur mitt huvud haha men efter ett huvudvärkspiller så gick det nästan bort. nu är jag alltså hemma igen från en natt på landet och sedan elsas våruppvisning! det var helt skönt på landet men ännu skönare att komma hem haha. vid 4-tiden hoppade jag på tåget tillsammans med janina och in till stan för att kolla på elsa! uppvisningen var fin och hon var jätteduktig. och vet ni vad det bästa är? jo, INGEN SKOLA TILLS FREDAG!! dubbelawesome. vi har alltså slutarbete och jag ska göra en kokbok med elsa, får se hur det lyckas haha. men nu ska jag lägga mitt trötta huvud på dynan och sova, puss












bildboom från veckoslutet

drowsy me

nu är vi på landet och här är faktiskt megaskönt. kvällsol och och solvarma klippor och bara små små vågor på havet! nu ska jag gå i bastun och sen ta mej ett dopp om jag vågar haha. vi hörs imorgon!


LOVELY DAY

jag har haft en härlig dag i stan med elsa! vi steg upp tidigt och åkte iväg redan 20 över 9! det var skönt att vara tidigt ute för en gångs skull och det var inte lika mycket människor i butikerna som mitt på dagen. vi sprang in och ut i butiker och jagade vårfestklänning åt mej och jag hittade en helt härlig! frågan är bara om mamma vill köpa den för den var lite dyr haha... 12-tiden åt vi lunch, jag åt chickenbagel och drack en smoothie. bästa lunchen! sen promenerade vi till mormor cupcakes och köpte var sin DELICIOUS mintchokladcuppie. så gick vi och satte oss i solen på gräset i en park och bara njöt. nu är jag hemma och ska se på hockeysemifinalen SOM BÖRJAR OM 2 MIN!! hoppas vi vinner. sen bär det av till landet på en natt, det ska bli skönt. imorgon elsas våruppvsning, ska bli jättekul och se! jag hittade också en hel del snyggt i stan; ett par mintgröna byxor och 2 vårfestklänningar (måste ta båda på prov för jag kunde inte bestämma mej för vilken haha) från zara, ett par solbrillor från h&m och en tröja från gina! nöjd tjej! nu börjar matchen åååh spännande spännande. ha en bra lördag hörni, vi hörs! PUSS










lite iphonebilder från idag!

GO FINLAND!

JAAAAAA FINLAND VANN KVARTSFINALEN I ISHOCKEY MOT USA!! pappa och jag satt i soffan och skrek så grannarna blev rädda varje gång Finland gjorde mål haha. jag var så sjukt spänd att mina fötter darrade och hjärtat bultade 1000 km/h! awesome spel av Finland!! nu väntar semifinalen på lördag, spännandeee...
anyway, idag var ju ledig dag så familjen for till landet men jag måste bli hemma för att läsa på fysikprov! kul. som tur kom emmi hit vid ett-tiden, och då brummade vi iväg med hennes nya fina skoter till butiken och köpte lite godis till provläsningen. helt bra läste vi faktiskt, men jag måste nog gå igenom det ännu en gång så jag borde verkligen inte sitta här och blogga haha. nu ska jag hoppa i duschen, vi hörs!




haha... försök läsa det här??! vår fyssalärare har en... speciell handstil



feeling really empty

tjena! jag sitter här i min säng och skriver skolarbete ännu, har lämnat det till sista minuten så här lär jag väl sitta halva natten haha... som tur kan jag skippa skolan imorgon eftersom jag har en pianoexamen att göra! är så sjukt stressad för det känns som om jag är jäkligt oförberedd men det går som det går. hade också sista teoritimmen NÅNSIN idag, wow det känns bra! men också lite lessamt efter typ 4 år med den här gruppen... it's the end of an era! hehe. nu ska jag fortsätta att skriva om en kalsongbombare (tidningsnyheter är projektet haha) så att jag slipper i säng nångång också. godnatt!








min eftermiddag!

late mornings

god morgon! fin dag ser det ut att bli idag, och stressig för min del. har massor jag måste fixa, plus provläsning! skönt iaf med en sen morgon, börjar inte skolan förrän kl 10. jag har hunnit äta en ordentlig frukost och läsa tidningen också! nu ska jag göra mej i ordning och sen dra till skolan. ha en bra dag! kram




make me up

jag fick just en fråga om jag inte kunde berätta lite om hurdant smink jag använder - why not!
när det gäller vardagsmakeup så brukar jag köra med en ganska naturlig look. jag gillar inte att täcka och smörja in ansiktet för mycket, huden mår dåligt och det ser inte så snyggt ut heller tycker jag. till fest brukar jag sota ögonen eller rama in dem lite mer dramatiskt än vanligt och köra på lite tyngre makeup. foundation använder jag bara vid speciella tillfällen (bara då jag måste haha). nu har jag blivit sugen på att igen utöka sminkförrådet, gärna med ett par färgranna ögonskuggor. fint till sommaren när man är brun!


med de här små burkarna får man lätt fram en fräsch look utan att behöva använda mycket! jag storgillar MAC och köper gärna till exempel deras fina ögonskuggor. till vardags fixar jag snabbt en pigg look genom att stryka lite rouge från l'Oreal på kindbenen, lägga ljus  MAC-ögonskugga över ögonlocken och lite under ögonen för att öppna upp ögonen och avsluta med att dutta på lite läppglans från MAC på läpparna(smakar godis också, en bonus). mascara är en av mina bästa vänner så det blir det nog också nästan varje dag, och just nu använder jag Max factors false lash effect. riktigt bra! plus att mina ögonfransar är långa men raka haha så jag böjer upp dem försiktigt med en ögonfransböjare också.

som ni ser - väldigt enkelt men snyggt! nästa gång blir det fest-makeup.

MORSDAG

hejhej! glad morsdag till er mammor! jag kom hem från weekendlägret ett-tiden på dagen, lägret var jättelyckat och kul! men skönt också att komma hem till egen säng haha. dagens sorg kom av vår pinsamma förlust mot USA i ishockey... hm. som tur har vi chans på guld ännu! annars har jag läst lite på prov som jag har imorgon, ätit god morsdagsmiddag och sånt. hoppas ni också har haft ett bra veckoslut och att ni har firat era mammor på bästa sätt hehe!



glad morsdag mamma!puss

packing my suitcase


tjena! nu har jag jäkligt bråttom för jag ska iväg på hjälpledarläger tills söndag och jag ska hinna packa och äta före vi far om mindre än en och en halv timme! så bloggen kommer tyvärr stå tom (om jag inte slänger in något mobilnlägg) tills söndag. jag är arg som en spindel för att jag missar finland-canada ishockeymatchen ikväll men jag tvingar någon här hemma att hålla mej uppdaterad per telefon hur det går hehe. hoppas ni får ett bra veckoslut hörni, vi hörs när jag är hemma! puss!

lucky

här i stan är det nästan 20 grader varmt och fortfarande soligt, awesome! snart måste jag hem och göra läxor som jag har skjutit upp...


very busy

ni har inte sett mycket av mej den här veckan och så lär det tyvärr bli en tid framåt också... helt otroligt hur fullt mitt schema är de här veckorna tills skolan slutar! alla slutprov ska göras och sånt så det är sjukt stressigt haha. idag när jag kom hem gjorde jag en stor härlig grekisk sallad och drack iskall cola till, kan inte bli bättre! eftermiddagen har gått åt till att baka blueberrymuffins och sånt och nu ska jag springa till tåget, och iväg till stan på sista sånglektionen. vi hörs, puss!




watch out

har samlat på mej en hel del klockor på sistone, förr gick jag aldrig med klocka men nu har jag 3-4 stycken som jag varierar mellan! de gör en annars tråkig vardagsoutfit lite mer speciell. den här gulliga vita hämtade min gudmor åt mej!


BREAKFAST

good morning sunshines! hur är det med er? själv vaknade jag med täppt näsa och sånt trevligt men jag känner mej bättre nu. kanske därför att jag började dagen på det bästa sättet; en lyxig söndagsfrukost! jag vaknade redan vid nio för att min snuva tvingade mej upp ur sängen, så jag gick ner till köket och satte genast igång med att steka pancakes! ååh vad jag älskar goda frukostar. idag skiner solen så jag tänker sätta mej ute på terassen och läsa på prov! ha en bra dag hörni, pussar








new in

jag tycker det är mycket roligare att träna när man har snygga träningskläder, speciellt i starka färger som piggar upp! lite nytt i garderoben idag är ett par neongula sportbh:ar, knallpinka shorts (sköna att dansa i) och en ursnygg björn borg-träningsväska. glad!

haha shortsen ser helt enorma ut på bilden, men det var nog bara vinkeln...

birthday girl

igår hade vi alltså ett surpriseparty till malin som fyller år idag! det var lyckat och en megakul kväll, tack tjejer! idag mår jag tyvärr inte så bra med snuva & halsont, så det blir nog mycket te och vilande idag. GRATTIS bästa malin på din sweet 16, puss på dej!


FRIDAY

det är fredaaaaag people! vi sitter och taggar musik med janina och funderar på vad vi ska hitta på ikväll. & btw, jag har fått snuva igen. janina också. kul.

leftover pictures

lite iphonebilder ännu från första maj&vappen!


wednesday

jaha, idag var det då skola igen efter några dagars festande och roligheter! lite trött var man ju idag morgon när väckarklockan ringde haha men jag överlever. dagens planer är tyvärr bara läxläsning och sånt, det är ju bara några veckor kvar tills jag går ut nian så nu dammit måste jag orka satsa på skolan ännu lte till! hoppas ni hade en underbar valborg+första maj och ha en bra onsdag. puss!





1sta maj 2012

igårkvällen var megalyckad! jag hade sjukt roligt, bästa vappen hittills! nu är vi på NJK med massa bekanta och ska äta första maj-brunch! glad första maj på er också, nu kör viii!


RSS 2.0